Reis naar Pokhara

12 juli 2016 - Pokhara, Nepal

Vandaag ben ik samen met Thakur (de vader van het gastgezin) en zijn dochter naar Pokhara vertrokken.Dat betekent om 5 uur weg om de bus naar Pokhara te halen. Waar Thakur zei dat het een 4 a 5 uur durende reis zou zijn waren we na 8 uur in Pokhara. Want soms gebeurt het hier nog weleens dat er een stuk berg naar beneden valt of odatmda een kronkelweggetje door de bergen nou eenmaal niet zo efficient 200 km overbrugt dan de Europese snelwegen waar ik zo aan ben gewend :). Leuk feitje: dit kleine bergweggetje wat maar net genoeg ruimte bevat voor verkeer van beide kanten is de op een na grootste "highway" (letterlijk vrij high inderdaad :p) in Nepal. Ondanks dit was het een fijne reis ernaartoe want je ziet wel meteen een groot deel van Nepal door je ruit voorbij flitsen en tijdens de reis leerde ik mn gastgezin ook weer beter kennen. Eenmaal aangekomen in Pokhara bleek de lange reis het zeker waard te zijn: Het grootste meer van Nepal ligt hier, je zit hier vrij dichtbij de hogere Himalaya en de sfeer hier is erg gezellig. Dat was het wel zo'n beetje voor vandaag ik ga nu maar slapen want ik moet er morgen weer vroeg uit :).

1. INGE MEIJER:
    13 juli 2016
    Goed om over je eerste indrukken te lezen.
    Je hoofd zal soms wel tollen van zoveel nieuws.
    Fijne tijd.
  2. Jantina en Ralph:
    16 juli 2016
    de Hania's zeggen gefeliciteerd met je verjaardag! Eet een lekker stukje yakslagroomtaart.
  3. Oma & Opa:
    17 juli 2016
    Gisteren een wijntje gedronken met je vader en moeder ter ere van je verjaardag! En vanmorgen ze uitgezwaaid op hun weg naar Montorro. Hebben gekeken naar je dansje op het bruiloftsfeest. Geweldig leuk!